Tuesday, May 26, 2009

palika bazaar, connought place

banyak kali weh pergi palika bazaar kat tengah-tengah roundabout connought place ni, bukan lokasi fevret pun. so far, hanya pergi sebagai konco bala tentera sahaja. last pergi 2 weeks ago. tempat ni underground dan agak sesak paru-paru la nak menyelinap masuk, bagai bunuh diri dengan lapisan oksigen nipis kerana paling tebal adalah gas ammonia. bau ketiak tidak ketara tapi yang kuat adalah bau dinding yang penuh cecair oren, sireh pinang. pening kepada weh. so, kalau snap gambar pun tak yah la nak taruk dalam fesbuk, buat orang loya nak lunch je. kat belog boleh, sebab i memang dah lama meloyakan esofagus anda. padan muka.

apa yang ada di palika bazaar? ada la jugak, macam-macam ada. dari pendrive, minyak wangi, herba safron, sari, kasut, enbeg, enpon, cd pirate, barang hiasan dan awek-awek melepak. pendek kata, asal saya masuk rasa tak sabar nak keluar balik. terbayang kisah bulan ramadhan di mana salah satu tong sampah tepi roundabout ni telah di bom dalam 5 letupan bom secara bersiri. adventure tak? ok, sila layan gambar berikut kerana ia tidak dapat diadaptasi melalui google earth.


ada a few gates, tapi saya masuk pintu ni selalunya sebab paling dekat ngan entrance ke parking.

tepi entrance ni banyak uncle-uncle jual pencuci mulut, buah, sayur (imagine makan karot macam makan epal) dan makanan eksotik india. mereka sesuai dibuat sugar daddy kepada blogger pompuan seratasians. haha.

barang perhiasan sari manik ke mutiara hinggalah kepada kristal dan kulit kerang. aku tahu faridah suka rantai mutiara tapi sila tahan nafsu anda kerana ia hanyalah ilusi yang maya.

shawl, selendang dan fabrik.

barangan kulit dari enbeg, purse, samsonite ciplak, passport holder, leather jaket and etc.

4 comments:

missone hazel said...

teruja2...hohoho

SYED NAHAR said...

teruja ada makna ka?? haha..

Cik Faridah Huda said...

Rantai Manik???
huwaaa....mmg my paberet.....
tp dah lame aku x beli de new collection syed oiii

SYED NAHAR said...

hehe..ko kena mai india la mek...jenuh borong la...haha..