Friday, March 13, 2009

tughlaqabad tunggu aku

adilabad fort hanya di seberang padang.

senja berlatar kubur ghasiyuddin.

tughlaqabad fort di belakangku.

tughlaqabad hanya di bahu jalan mehrauli.

di suatu pagi, aku dengar makhluk havoc kat luar, serius pekak gegendang telinga aku. aku tau cuti holi, tapi ikhlas aku berbicara, ia mengganggu. so tido terpaksa disambung sampai lewat tengah hari. mencari alasan nape aku tido seharian. bangkit je, berat kepala aku mcm pakai helmet full face. tengok lunch yg bado masak langsung appetitie aku tak naik, buat rasa nak lepak jamban lagi ada. (flush berderai n aku complete mandi, berus gigi n siap sabun mengabiskan shower gel jawer yg sisa). serius aku bosan giler sehingga tergamak bersuara kambing mengajak boss and faiz pi outing, tapi destinasi akan didecide dalam kete. sehingga aku terbace satu pamplet saying 'Tughlaqabad in ruins'. terus aku bukak peta, nampak kotak tertera 146; jalan Mehrauli, left turn lepas simpang press enclave. sampai tu sampai tapi hari dah makin kelam. program jejak sejarah bertukar menjadi jejak setan di waktu maghrib. alang-alan dah sampai, amik la photo (tak byk candid, kena datang lagi). kesesatan sehingga membelok kiri memasuki kawasan perindustrian Okhla, membuatkan supir memilih lorong kiri namun sedar menghala faridabad. acuh tak acuh patah balik menuju Saket. khakir village dah dekat so bajet pi situ jap ada masjid lawa tapi tension cari parking, terus terjebak ke kancah mempeleserkan kaki (jiwa tak nak) ke DLF Place. Nampak hard rock cafe baru nak bukak, so bleh demand nak t-shirt jakarta free from my sis. kehalalan yg limited, memaksa kami makan KFC je. pas makan boss aku merangkap supir (mintak ampun kalau dia bace) beli cincin white gold kat Arcelia shoppers' stop, brand Damas; made in Dubai cincin tu. katanya "aku romantik-romantik tak main, romen terus". inilah boss aku yg serius berjiwa rakyat. pastu masuk Debenham jap tak jumpa apapun yg best even sale up to 70% so blah la apa lagi. Sunder Vihar ajak kelik. tapi 3 manusia ni tak bleh lupa nampak minah kat KFC yg serius muka mcm ratu venezuela rambut mayang mengilai, cuma gigi dia mcm fauziah latip skit, bukan latip borgiba. padan muke aru tak ikut perasan org nak baling air holi kat dia, baling selipar ada kot. tak jauh bilik satu floor. oh Tughlaqabad fort, akan kudaki menjejak sejarah silammu!

2 comments:

[DnaZz] said...

haha..kl boss ang baca mau kene pelangkung ng selipar sbb ang pgl dia supir..haha

SYED NAHAR said...

hobi die drive, so biarkan aje. hihi.