Sunday, March 8, 2009

catatan cuti di kampung

sungai warisan pusaka.

batu licin skali jatuh tak ke darah beku dlm otak aku nanti.

kucing oren aku wat muka tak bersalah.

hasha, aku n nani.

berikut adalah perkara yang berlaku/dibuat/dibuat-buat semasa 2 minggu aku bercuti di kampung halamanku rumah nenda yang nun jauh di pedalaman:

1. tengok sisa buah kana merah yang diberikan orang penang untuk meminang anna.
2. gi mandi-manda dan picnic kat jeram lawin, siap bakar ayam.
3. kucing oren aku semakin tua dan sesuka hati tido atas katil dan gigit beg fcuk aku.
4. berat hasha ditimbang 8kg sedangkan berusia 5 bulan. masalah obesiti dikalangan bayi.
5. ikan belaanku mengurus selepas dipaksa diet kerana selama berminggu mak lupa nak beli makanan. postpone punya pasal lupa terus. sempat mati seekor yang besar plak tu.
6. jumpa qusairi meniaga burger part time kat belakang stesen bas. nampak masyuk la.
7. jumpa zaidi kat cimb bank, dia nak bayar duit kete. so pastu dia ajak minum kat restoran mama char koay teow tapi minum teh ais je.
8. anak berry kawen ngan tahirah even baru abis spm atas alasan tangkap basah. adik iwan jemie pulak lari menghilangkan bukti setelah dituduh mencabul anak mokhtar muka bini popeye. haru biru kampung.
9. koko (umah depan umah aku) yg baru bertunang dengan sotong (gadis kampung pulau belayar) putus tunang selepas seminggu terikat, hantaran ada yg belum bukak, pinggan utk kenuri doa selamat turun tangga pun masih belum disimpan di dlm kabinet.
10. maksu memaksa diri beli moto RC siap ada alarm, gila bingit bunyi.

No comments: