Sunday, November 8, 2009

mari buat part-time

pagi tadi aku pergi buat keje part time. sesaja menyertai sebey tentang radio-radio bahsa inggris di mesia nih. yang penting dapat lah seratus lebey free jek. sapa taknak siap minum dan makan di cititel midvalley tuh. ok lah pada aku menghabiskan masa ujung minggu secara sia-sia. best pulak bila dapat duit tuh. bukan susah pun, hanya perlu dengar lagu-lagu yang diputarkan dan rate kan lagu tuh sama ada best ke tak. sapa nak join next time? tapi kowang sure tak mau sebab nampak macam desperate jek tapi siyesli amat bersahaja dan benda tu dibuat secara tertutup dalam ballroom. siap ada deejay dari red.fm mai tapi aku tak knal pun. lagipun aku ditugaskan untuk menjadi pendengar lite.fm. siyes aku tau light and easy, tak tau sepeninggalan aku ke delhi dia dah jadi lite.fm hahaha...pastu ada jumpa seorang pompuan yang familliar mukanya yg dia ada kena mengena dengan drama nur kasih tv3. sapa eh???

sajer nak menghantui pembacaan anda dengan muka annoying aku ni. aku pun tak sedar mcm mana aku bleh menghasilkan gambar yg tanpa diadobekan ini bisa membuatkan aku berbakat sebagai badut.

apapun time kasih kepada nielson yang organized benda nih. chaiyok! sapa nak join next time? aku sedang berusaha menempatkan diri ke sebey yang bernilai 200 hengget plak pas ni. tarikh belum tau. tapi topik tentang penggunaan postpaid dan prepaid. aku pakai postpaid maxis so ia akan jadi aku punya kata kunci! eh kata kunci tu adalah perkataan budak-budak bahas sekolah dulu. hahaha.. kepada orang yang kerjanya macai je macam aku nih, sapa nak bagi kau seratus lebey untuk kerja 2 atau 3 jam? so???

16 comments:

emy jay said...

aku nak...aku kan bakal bergelar penganggur....

SYED NAHAR said...

huh?? tapi ada satu mende...dia nak org tu reside di KL or PJ only.

emy jay said...

buat je la alamat KL..aku ni kan nomad...smlam aku kat dungun..ne aku da cabut balik kuantan semule..hahaha

SYED NAHAR said...

nomad? hehehe...semangat btul ko nih. tapi apa kes? ko nak brenti keje lecturer tu ke? pikir masak2 bai...

idasary said...

ye ke ni???dari dok lepak kedai mamak bek aku join ko kan???haha..cane nak join nih???

SYED NAHAR said...

ha..senang je.

1) mula2 aku register kan ko bila ada peluang. (just nama, ic n alamat KL, umur)
2) kalau ada kerja, aku applykan utk ko atau ko apply sendiri (just nak bgtau ko nak)
3) diorg call utk tapis..
4) terima call sama ada berjaya atau tak (kadang2 ada yg memerlukan kelayakan..katakan survey dilakukan pihak toyota camry yg mau ko ada kete toyota so?? hehehe tapi aim survey yg kecik2 dulu, dapat seratus lebey sikit ok dah)
5) pergi survey tu..hadirkan diri. selepas 2 jam kot ko akan dapat habuan ko. cukup senang!
6) silalah berkunjung ke pasaraya terdekat utk soping utk diri sendiri atau masukkan wang anda ke dalam akaun ASB. kalau tak suka bleh blanja aku??? hahahaha.. pi la soping beli jeans ke.

SYED NAHAR said...

ia ada kaitan dengan aisa part time dot com.

emy jay said...

aku betol2 nak benti kot..ne da nak anto resume da ne cari keje lain... rugi ke kalo aku benti weh? waras ke tak aku ni sebenarnye?

SYED NAHAR said...

bagi aku kerja ko skang ni dah sgt ok dengan kehidupan seorang pompuan. maybe ko nampak org lain kerja terkinja2 ni macam best tapi hakikat nya mereka semua merindui untuk kerja mcm ko...

cuba imagine lagi 10 tahun...

idasary said...

alrite syed..aku on!muahaha...aku nak camry sebijik die kasi x agak2?aku bole test drive kan..huahua..

emy jay said...

keje aku ni muslimah sket kan.. xboleh nak clubbing..ceh, mcm la aku ni penah clubbing..
aku rase keje aku ni buat aku stress sehinggakan mata aku jadik mcm sepet sket..xde cahaya beb..

SYED NAHAR said...

idasary : ceh ko ni nak yg best2 jek...ni yg terbaru survey rokok ko nak? mula2 dapat rm130 pastu second interview kalau nak top up lagi rm90..ok pe dlm 3 jam dapat 220??

emy ju: hahaha..keje apa yg tak de risiko. tapi even ko tak gomen tapi gomen gak bagi aku, dah ok sangat... sebab ramai gadis di luar sana menjelesi ko...percayalah! hehehe..

emy jay said...

kata2mu membuatkan aku semakin positif...tengkiu

SYED NAHAR said...

ko antara insan bertuah...ramai gadis diluar sana yg menganggur, pastu dapat keje kerani sementara, pastu dapat keje pejabat tapi belum executive, pastu dapat executive je baru nak apply kpli, pastu resign jadi gstt, kpli resultplak gagal...pastu gstt plak tak sambung kontrak, balik ke kompeni lama utk gaji exec...pastu dok marah2 sbb gagal kpli...diam2 pply kpli lagi..pastu masuk dipinang boipren, kawen je lah.

at least ko ada masa bergaul mesra, balik kampung, dan berjogging diet. hehehe..

idasary said...

survey rokok??aku bukan smoker...adehhh

SYED NAHAR said...

bahahaha....nanti kalau ada survey yg bersesuaian aku bgtau ko.