Saturday, March 10, 2012

Di Akhir Rasa Itu

Pernahkah anda berasakan seperti ditinggalkan? Masa berlalu begitu pantas tidak pernah meninggal tanda pesan. Saat anda memendam pilu sendirian dan di situlah dirasakan siksanya menanti saat indah kembali berulang. Jika pertemuan resminya akan berakhir dengan perpisahan, begitulah resminya kita tidak dapat lari dari kesunyian.

Berada keseorangan di dalam sebuah kamar hanya ditemani cahaya yang tak bisa menuturkan kata-kata. Satu persatu detik indah yang dirasakan abadi, kini dikenang hanya akan mengundang perasaan duka. Hati bagaikan mengalir darah sejuk membentuk lohong sunyi yang tidak punya suara. Gelap dan hampa.

Apakah gunanya kenangan indah? Tidakkah setiap kali meniti saat indah kita perlu takut untuk mengakhirinya kerana keindahan itu akan menjadi makanan kedukaan? Siapakah yang anda impikan untuk mendamba hati ketika itu? Hanya perasaan rindu yang menyelubungi, juga rindu yang menyiksakan jiwa. Sebutlah namanya seratus kali, namun tidak kunjung tiba kerana dia bukan milikmu di waktu itu.

Cinta satu malam membuat dirimu melayang. Cinta satu perasaan memusnahkan impian. Cinta satu angan tiada kesampaian. Jika takut pada kesunyian, jujurlah pada diri dan maklumkan pada bulan bahawa bintang bisa menemankan. Jika berduka, keringkan air matamu. Bukalah hati supaya menerima apa jua keadaan dengan penuh kekuatan dan nantikanlah dingin malam mendodoi lena membuai mimpi indah agar yang dirindui bisa mendampingi. Tidurlah selagi belum cahaya mentari menjemput bulan pergi. Sebaik angin pagi menghembus pipi, berlarilah kepadanya dan nyatakan hasrat hatimu, semoga kekuatan semalam menjadi aspirasi di kesempatan hari baru.

10 comments:

cik ai:) said...

tapi tanpa kenangan,rasanya hidup x bermakna,kan? tanpa kenangan pahit,kita takkan belajar...tanpa kenangan manis, kita takkan tersenyum..dan tanpa kesepian saat ditinggalkan,kita takkan terus mengingati..nway,i like this post :)

SYED NAHAR said...

rilex la.. ini post saja2 je tulis tak de dedicate pada siapa2 haha.. tiba2 bila sorg2 rasa nak tulis, last2 tulisan jd topik ini nampak sgt diri sendiri yg sunyi hahahha..

samsinar said...

Cinta satu malam membuat dirimu melayang... aduuhhh... Menusuk ke Qalbu . .

SYED NAHAR said...

Qalbu? wah ko punya qalqalah mmg mantop lah! hahahaha..

Hustler said...

terasa terawang2 bila membaca entry nih.... aummmm!!!

SYED NAHAR said...

ko ni pesal kot ye jiwa jiwang, tak kan la baca entry aku yg tulis sepintas lalu ni pun ada efek? hahaha.. aku type ni sambil minum kat bangi kopitiam hahaha. malam tu aku tiba boring sbb makan sorang2 hahaha.

cik ai:) said...

awat mawi yg tangkap syiokkk lebih ni?hahaha. tp kn mawi kn..cm pelik la kan..takkan buleh menulis sebaik ni kalau takde rasa dlm ati...kan mawi kan? ooo...nahar ada skandal ye?????hahaha

SYED NAHAR said...

Aku? Scandal? Yg ada cuma kontroversi haha. Xde pape la. Bila sunyi aku suka menaip. Tu je. Kronik sgt ke? Haha.

cik ai:) said...

takde la kronik pun tp selalunya luahan dalam masa sunyi dtg trus dari ati. :)

SYED NAHAR said...

elok la sgt.. ketika sunyi sebenarnya aku sorang2 tengah makan kat bangi kopitiam.. sunyi ke? sebelum tu mengumpat dengan arma si kawan emy tu hehe :)