Thursday, January 6, 2011

The Hidden File : Lelaki

Hi There! Eh??? Kenapa tiba-tiba aku mengachikkan diri pula??? Sorry, nanti Achik saman saya. Baiklah, sesi pada kali ini saya ingin mengimbau fail-fail lama yang perlu kita kaji kerana ia melibatkan kisah-kisah aib mahupun membanggakan, yang mungkin kita lupa. Ayuh kita mulakan dengan fail pelajar lelaki:

1. Korang tahu tak, siapa pelajar lelaki yang paling malas basuh baju? Cuba fikir balik, tentu korang akan teka orang yang salah. Sampai hati korang tuduh Khairul Anuar Bin Abdul Wahab walaupun beliau digelar Orang Gila selama 5 tahun angkara sikapnya yang diluar dugaan. Sebenarnya watak si dia yang kita cari ini amat berbeza. Anda tak akan tahu yang dia ni malas basuh baju. Dengan muka inesen, watak pun nerd, nampak luaran pun macam bau dakwat pen wangi, akan tetapi kalau korang selak kolar baju dia baru korang tahu azabnya! Sesekali agak dah berlengas, barulah dia akan hantar baju-baju yang sudah digunakan saban minggu ni ke rumah pakciknya di Bagan Serai. Siapa dia?

2. Pada 1998, pelajar tingkatan 2 diserang suatu jangkitan yang luar biasa tahap penularannya. Tidak syak lagi ia adalah dan kurap. Ramai di antara pelajar mengamalkan sistem peminjaman kain pelikat, sejadah sebagai alas seterika, katil untuk melepak walaupun kain basah. Faktor ini telah membawa kepada penularan tahap kuning kepada seluruh pelajar di mana kita boleh lihat dengan jelas, para pelajar yang sesudah solat jemaah di surau akan menggentel-gentel jari jemari mereka yang kemerahan dan ada yang sudah memiliki biji-biji gelembung air bisa dan gegelang cacing. Orang pertama yang menghidap penyakit ini adalah seorang terkenal dengan kepemurahannya namun tidak akan sesekali bertolenrasi dengan dengan wang.

3. Amalan menyimpan jambu telah diamalkan turun-temurun. Sebut sahaja nama-nama pelajar comel, tentu anda akan terbayangkan wajah ganas abang angkat mereka. Biarpun ada yang berutus surat lantas kantol di bilik gerakan pengawas, tetapi tahukah anda siapakah di antara batch 97-2001 yang pertama ‘fly’ atau lompat pagar? Pelajar ini dikatakan tidak pernah diseksa para senior kerana sentiasa di bawah jagaan sempurna oleh abang angkatnya sehingga membuatkan anda ingin memfitnah mereka sebagai pasangan seperti Naqib dan pengikutnya dalam Usrah. Hahaha.. aku auta sedikit! Tapi aku yakin anda akan mula tertanya-tanya siapakah insan yang bertuah ini bukan?

4. Kita semua tahu, tandas adalah tempat untuk berhadas, yakni buang air besar atau kecil lalu beristinjak. Tetapi, ada pihak yang telah menafikan hak tandas ini, sebaliknya telah menjadikan surau yang ditala. Kerana terlalu penat dan gejala masalah tidur, pelajar ini telah terkencing sambil melelapkan mata sewaktu di surau. Pelajar ini diberikan kurang publisiti namun kini beliau dilihat lebih Berjaya mengejar cita-citanya.

5. Dalam industry hiburan dakwah seratas, nasyid adalah satu-satunya nyanyian yang diterapkan kepada pelajar. Ingatkah anda siapakah tekong nasyid pertama yang mengetuai kumpulan nasyid lelaki tingkatan 1? Aneh bukan, kita hanya dihiburkan dengan alunan merdu suara Norasheedah Abdul Razak dan Fatimah Ahmad serta rakan-rakannya sahaja tetapi ke mana perginya kumpulan nasyid lelaki? Tentunya peristiwa memalukan yang menimpa tekong nasyid kita ini telah mematahkan semangat rakan yang lain untuk mengambil posisi tersebut. Bayangkan sewaktu masuk bahagian korus, sambil menarik suara dengan pitching yang tinggi, “oh ayahhh…oh ibuuuu….” tiba-tiba tak lepas dan suara yang dikeluarkan hanyalah datang dari dalam perut. Siapa tekong kita itu?

**pendedahan ini tidak akan dibuat, walaupun anda rahsuah saya kerana kes adalah eksklusif.

6 comments:

HaZeL said...

nak tau! nak tau gak!

Hidup Tanpa Penghujung said...

hahah,aku rasa jawapan aku akan 95% betul.

naeims_ab said...

aku dah tak ingat ape2 dah... harap2 aku tak terlibat dengan segala gosip ni...

Anonymous said...

wan : mana bleh! hang pompuan! hahahah..

azri : ye ke?? kenapa ada baki 5%?

naim : cishang dah duduk ipoh habis hilang ingatan pulak!hahahah..

nahar

Anonymous said...

aku fly ngn senior form 5 sbg kameraman...masa tu aku form 1..adakah aku org itu?hahaha..mybe yes,mybe no...

Anonymous said...

bukan romzi ke org 1st fly? -pae-