Monday, January 4, 2010

semangat 2010

tanggal 1 januari 2010, aku telah memanjakan diri dengan sebuah DSLR nikon sebagai pemuas nafsu yang melonjak-lonjak saban hari. terdapat sedikit penyesalan namun kegembiraan mengatasi segalanya. kedai fotokem telah direkemen oleh seorang pakar dari nikon centre, times square. puas hati dengan beg yang kemas (macam briefcase pakcik-pakcik), tripod, memory card 8gb dan aksesori. ia dijadikan hadiah tahun baru kerana selama hidup belum menerima hadiah bermakna meskipun setiap tahun meniti hari jadi. oh bukan hadiah tak bermakna tetapi hadiah yang menurut hawa nafsu. selepas ini saya akan menanam hasrat untuk mendalami ilmu kewartawanan dari majalah, kawan kepada seorang kawan, kawan baru dan blog zati hazira. aku gusar jika aku memaksa diri aku mengisi penuh petrol untuk memulakan perjalanan cuti-cuti malaysia walhal wang perlu disimpan untuk masa depan. amalkan cuti yang jimat seperti pulang ke kampung sambil berniaga pekasam. idea belum berkembang.

37 comments:

missone hazel said...

cayalah...pasni amik gambar cantik2 eh,pastu leh share ngn kengkawan...hehe

missone hazel said...
This comment has been removed by the author.
SYED NAHAR said...

kak wan : nasib baik ko tak buat pesanan "pas ni bleh amik gambar aku banyak" memang mengundang nestapa. hahahaha....ceh! ko pun kena blaja sebab nanti ko kena amik gambar aku. hahahaha..

anonimes : siapakah gerangan saudara/i yang tetiba delete komen ni? mesti kelucahan berganda.

z a t i said...

hey jgn jadikan aku sebagai sandaran. kelak menyesal

missone hazel said...

weh,tadi problem ar.terpost 2x,so delete la satu..kecoh plak.haha...xpe2,nt ko ajar.meh nk amik gambar ko byk2 tuk tampal kat belog nie.hehe

SYED NAHAR said...

xati hazira : hahaha..sandaran hati ke? kui kui...ya lah so far sini belog seratasian hanya zati sangat hebat amik angle2 menarik...ada jiwa. jiwa karat ke?

kak wan : bahahahah.. ko rupanya! internet cap ayam ke?

HasanahNordin said...

vavava..akhirnya.......akhirnya.....pasni lebih banyak lah lubang2 jerawat yang kelihatan..hahaha...

cik mastura othman said...

akhirnya... kini pasti... kau merasai kamera itu..( intro lagu ambik idea dr komen senah...) best3... mcm nk menyambut aku yg fotogediks nie jer ngn kamera br tu... wah, i like kamera yang jelas dan nyata tapi kalo bleh, flash biaq lebih, biaq kabur jiwa2 manusia yang menatap gmbrku...( knpkah mcm perasan nk posing over sedangkan kamera tu hak ko?) lantak la....

SYED NAHAR said...

senah : ngehehehe..senah aku akan rasmi kamera tersebut di shah alam, di mana aku akan menghadiri kenduri adik kawan aku..hehehe..

mastura : ko tak tau sedangkan mek n kak wan lagi hebat tahap fotogedik mereka...sknar pun! hahaha....

missone hazel said...

hello.........cik mastura.jgn nk berangan.bab2 fotogedik tu di monopoli oleh i ngn mek je tau...haha

SYED NAHAR said...

hahahah...berderap darah mastura yang baru nak mencebur diri..hihihi. korang kalau nak berfotogedik jgn lupa fotografer yg lenguh memfokus... hehehehe..

Cik Faridah Huda said...

aku jenis tawar diri tanpa mengira kemeluatan si fotografer.....hhahahahaha..pis..pis

SYED NAHAR said...

hoh! ini lain lagi lah dah memang model aku even tanpa bayaran beliau tak bisa menolaknya. maklum lah kita ni kalau berjimba wajib berkamera. hahaha..pasni mek kena vogue lagi utk bagi cabaran buat DSLR aku tuh.

Anonymous said...

mari buat photoshoot saree kebaya dan kurung kedah.nak jadi model..wekk..haha

.nan.

missone hazel said...

jumaat ni jgn lupa,test DSLR bersama mastura..haha...en eddy join skali bley?haha

SYED NAHAR said...

nan : mari lah anand, aku pelawa nih!!! sebab aku nak tgk hasilnya. mastura jua telah mengkebayakan klasikkan kain saree itu...

kak wan : eh apa kes encik eddy tuh?? nanti abis kematu niat bergambar...maklum la bakat tak berapa ada, pastu bila diterjah abis la terus kesumat. hahahha..

Cik Faridah Huda said...

ahad photoshoot ngan aku.....keh3x

cik mastura othman said...

ala mek... saja ja nk foto shoot ari ahad sebab aku dah balik... tak mau bg aku join skali la tu... huh... bagaikan melukut di tepi gantng jer kurasakan... hampeh....

nan: ok gak idea nk fotoshoot pkai kebaya saree tu sbb kebaya klasik i bakal siap mlm ni... cheewah... tak sabar nk tgk, fotoshoot ala2 utk majalah pun ok eh.....

cik mastura othman said...

ala mek... saja ja nk foto shoot ari ahad sebab aku dah balik... tak mau bg aku join skali la tu... huh... bagaikan melukut di tepi gantng jer kurasakan... hampeh....

nan: ok gak idea nk fotoshoot pkai kebaya saree tu sbb kebaya klasik i bakal siap mlm ni... cheewah... tak sabar nk tgk, fotoshoot ala2 utk majalah pun ok eh.....

HasanahNordin said...

weh..aku kan sebenarnya nak ajak korang gi kalumpang...dah beberapa hari nak ajak..x tercakap2..tapi x tau bila..search lah kalumpang resort...sambil mandi bleh berphotoshoot..hehehe..

SYED NAHAR said...

mek : hehehe..apa pun kita nantikan saatnya.

mas : awat awal balik? jom la pi kalumpang. ehehehe..

senah : kalumpang tu dekat jalan sepintas ke? hehehe..jap lagi aku search..

Nora Azua said...

wah!! ketinggalannye aku! lame giler tak bukak blog...tahniah!!!!!model ape? d3000 ke? bape ribu ko bli?? nanti tangkap gambo byk2 post tau! hehee

SYED NAHAR said...

azua : aku beli yg biasa2 jek..D5000 kat fotokem. hahaha... harga? biasa2 jek sebab nasib baik mmg ada promosi.

first sekali aku mengunjungi showroon nikon di times square..

then dia sendiri bagitau (org nikon) tu yg ada sale di fotokem hari itu jek. so pergi sana dan beli hari itu jugak.. hahahaha..

ok azua, blog ko dan zati jadi sandaran..hehehehe..

Nora Azua said...

wow!! mahal camera tu!..bagus2..up sikit. heheh. ade movie mode. best.

SYED NAHAR said...

azua : haah ada movie mode. tau ko eh? hehehe..tapi tak de lah mahal sebab mmg ari tu ada special promotion dari nikon jek..hehehe...

**diam2 baca majalah potoshoot.

HasanahNordin said...

kalo ko nak gi kalumpang ikut jalan sepintas pun boleh gak...hahaha..kat kerling..bukan keling..kat hulu selangor..

SYED NAHAR said...

hishh..apa nih kerling??? pun aku tak tau.... cek gugel map jap.

kalau keling pun tak pe aku sukeee!

Cik Faridah Huda said...

eh td aku komen...awat x dak...sapa sabotaj aku nie....

SYED NAHAR said...

tak tau...salahkan belogsepot atas kesalahan ini...

missone hazel said...

kalumpang???mcm menarik..haha..apa lagi?plan ar..

SYED NAHAR said...

menurut plan....tetiba dalam imaginasi ada eddy..kak wan macam mana nih???? hahahaha...

HasanahNordin said...

siapakah manusia eddy yg disebut2?

SYED NAHAR said...

kalau hang tau kan senah kan...eddy tu kan..ish3! kena tgk sendiri baru hang tau....ekekekeke..

missone hazel said...

nahar - doakan dia bz,hahahaha...so dia xkan join.pesal kalu ada plan ang dok imaginasi dia wujud plak ni?huhu

senah - nak tau pasal eddy tu,tny nahar.haha

SYED NAHAR said...

ok pa dia ada. sebab dia tgk aku ngan sir bergelak ketawa dia tak heran pun tak pasal2 dia pun gelak gak tapi cover2 ar depan hang. cettt!
bawak la dia, kalau dia sponsor lagi suka kami. restu terus perhubungan korang walaupun jika ianya sulit. hahahaha..

relax senah lambat laun hang knal jugak. ini bukan kes pakcik leman ok. hahaah.

HasanahNordin said...

skandal kak wan ke?

Anonymous said...

alah senah oiii...apa lagi kak wan ngan eddy ni tinggal nak disoal siasat oleh usop jemputan je tinggal. elok bebenor! hahahaha..


-nahar