Monday, January 25, 2010

dekorasi 2 jam

pada hari jumaat, sebelah malam, bersama wan hazila dan emma, kami menuju ke metro prima kepong atas dasar ingin mencari lokasi penempatan hasmahafizi dan isteri beliau, hasnor nashrah. dengan buah pendapat dan arah telunjuk dari wan hazila dan emma, alhamdulillah kami cuma sesat sekali 2 kali sahaja. selamat tiba, terus berborak sambil hasnor memainkan dvd papadom dan hidangan air kopi. lama berborak, sampai lupa jam sudah pukul 1 pagi. namun, hasnor nashrahtelah memberikan assignment kepada aku untuk membuat suatu transformasi ke atas 4 bakul untuk tujuan pernikahan sepupu beliau. dengan had masa, aku berhasrat untuk membuat dekorasi yang ringan, sesuai dengan kos dan kerumitan kerja tangan. masa yang digunakan hanyalah menyamai filem man laksa (kerana penulis membuat kraftangan sambil menontonnya, dan tamat apabila m.daud kilau muncul dari langit). silakan melihat hasil dekorasi seperti lampiran di bawah :


bakul anyaman berwarna coklat kilat (actually macam sapu syelek, terbayang pulak tupentine dan spirit metil masa belajar KH dulu).

konon macam banyak, padahal 4 biji sahaja jumlah bilangan bakul.

pandangat pelan projek dekorasi.

10 comments:

MiSsZiLa said...

LAWA!!!!!!!!!!!!

SYED NAHAR said...

ceh...tapi puas hati jugak sebab kos kecil, masa pun pendek...seswai utk slot tangkap muat.

MiSsZiLa said...

nanti tlong buatkan sama eh?hehe

SYED NAHAR said...

nanti apa??

MiSsZiLa said...

kak wan punya nt2 ang tolong buat sama na....haha...ok?buleh dak?

SYED NAHAR said...

free??? **pengsan**

MiSsZiLa said...

cancel! ati dah kuciwa nih...

SYED NAHAR said...

hahahaha...kuciwa la hang! baru mamat tu tak sms hang lama skit hang dah gelabah...

takkan ko imagine hantaran dah ot???

MiSsZiLa said...

cis,tapis skit statement ko.xpe2,nt lik kl kita buat sesi luahan perasaan.....

SYED NAHAR said...

sila luah sampai muntah...hehehhe.