Friday, January 29, 2010

minit mesyuarat delegasi : wan, emy j & han shimizu

menonton adnan sempit telah membawa mood ceria kepada 4 bujangan yang masih tercari-cari kebahagiaan. walaupun ditimpa musibah trafik sesak, namun ahli delegasi berjaya selamat tiba di jusco metro prima sebelum 9.30 malam. adnan sempit merupakan sebuah filem yang bagus, sesuai ditonton oleh seluruh lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan saiz pinggang seluar.

delegasi terus menuju damansara damai untuk gala makan malam. bertempatkan sesuah restoran ala thai, delegasi mula bermusyawarah sehingga lewat malam berembun. berikut adalah minit mesyuarat pada malam tersebut :

1) emy j telah mengalami perasaan bercampur baur. moral daripada menonton adnan sempit telah membawa sebuah imaginasi cinta, di mana beliau jatuh cinta terhadap watak adnan sempit atau pelakon itu sendiri.

2) frekuensi dan had desibel tawa hilai keempat delegasi tidak dapat dikawal lagi setelah vibrator masing-masing gagal berfungsi waras apabila transistornya rosak. mula bergetar, semuanya ok, namun selepas itu gagal berhenti.

3) isu nostalgia berbangkit untuk acara kemuncak apabila han shimizu dan emy j jelas sekali pernah menyertai pertandingan melukis untuk slot chicky mail barrels KFC dengan lukisan mickey mouse. mereka gigih bangun pagi, menonton rancangan tersebut pada hari ahad jam 930 pagi. manakala penulis membuat pengakuan bahawa gagal menyalin alamat kerana pengacara rancangan tersebut membacanya dengan terlalu laju, justeru merujuk episod akan datang tetap gagal.

4) han shimizu sememangnya seorang yang sentiasa update tentang dunia peragaan fesyen. dengan memakai gelang geometri, beliau berjaya menguasai malam tersebut. menyentu perihal gelang, han shimizu bersetuju dengan penulis bahawa beliau pernah aktif dengan membuat gelang di zaman nostalgia dulu kala. dengan perca kain dan tiub angin aquarium, gelang dibuat dengan melilit ke dalam dengan bantuan sedikit minyak sebagai pelincir.

5) wan hazila dan emy j sekali lagi menyentuh isu perihal pensel warna LUNA. "jangan tekan", "jangan tiup pengasah" dan "susun balik dari putih sampai hitam ikut susunan asal" merupakan nota penting setiap kali menggunakan aplikasi pensel warna tersbut.

6) soal kerjaya, emy j kelihatan benar-benar gembira namun beliau menghadapi kesulitan. lokasi kesulitan itu bukanlah bertitik koordinat di kem tentera sungai buloh dan bahagian sulit lain namun bertempat di rumah sewa beliau kerana memiliki housemate yang 'muka kelabu'.

7) masala cinta emy j bukan lagi meruncing, malah beliau kini lebih provokatif. wan hazila pula sedang mengalami tekanan jiwa atas urusan kerjaya yang sesempit masa.

sekian sahaja minit musyawarah.

7 comments:

diri ini.... said...

aku nyaris ketinggalan nak baca tentatif neh... weh, aku gelak nak mati bila baca pasal muka kelabu ngan gelang getah akuarium... hahahaha

SYED NAHAR said...

kau ni bagi topik apa pun kau sentap gelak sampai tak dan dan...

hehehe..

MiSsZiLa said...

huhu...bru berpeluang jenguk blog.kat sana line xdak.huhu...sungguh best time tu!

SYED NAHAR said...

sungguh best? makna kata hang kena duk kuala nerang lagi 40 hari...hehehe

MiSsZiLa said...

ang salah paham tu.sungguh best time kita lepak tu,kuala nerang sungguh x best!huhu

SYED NAHAR said...

hahahahaha..aku kan suka putar belit fakta secara sengaja...

SYED NAHAR said...

hahaha..kuala nerang mengerang ke?