Wednesday, June 22, 2011

Panggilan Pulau

Last pergi sana tahun 2000, masa tu ingat lagi cuma 7 sekawan joli katak duit percuma tajaan Khir Toyo. Tak tahu apa plan asal Azmil Effendi tapi akhirnya membawa kali bersama ribuan ringgit ke gugusan 99 pulau di utara semenanjung. Yeah! Itulah Langkawi.

Zaman tu Underwater World masih dalam renovation tapi kami yang keliling pulau dengan hanya berbasikal sebab tiada siapa reti drive kereta. Tapi kurang memori sebab belum ada kamera digital. Ada pun cuma kamera yang guna filem. Kalau beli Kodak 36 dapat percuma 2, itu pun kalau ok. Biasanya yang last tu akan jadi warna merah.

Tapi kali ini 2011 kali kedua nak jejak pulau yang pasti banyak berubah. Dengar kabar ada macam-macam, jadi gunakanlah sepenuhnya 4 hari yang ada. Sudah pasti aktiviti Island hopping tidak akan dilepaskan, then cable car. Lain-lain tu mandi kolam sajalah. Mandi laut? Kurang berminat atas sebab kurang suka menelan air masin.

Selain tu, tujuan utama adalah untuk membeli belah. Ok fine, kena beli set Corning Ware dan Corelle. Ini memang kenikmatan tahap makcik bedah. Hahaha!! Lagipun kilogram yang diberikan oleh penerbangan MAS lebih dari mencukupi. Kita ada 150kg, mari belajar menggesek kad hutang.

Percutian ini bukanlah dirancang tapi ia adalah tiba-tiba. Aku tak tahu apakah relevannya tapi mungkin sudah takdir, seperti yang dikatakan panggilan pulau. Sahut saja seruan ini. Tapi memang amat berterima kasih dan tinggi penghargaan buat Encik Rijal yang sudi memberi tawaran yang menarik ini. Tak sabar nak rileks-rileks di apartment yang namanya aku sudah lupa. Paling kesal adalah perginya aku ke Langkawi tanpa kamera dslr nikon. Sigh!!!

Let's go bebeh!

10 comments:

naeims_ab said...

sempat jugak korang makan duit khir toyol.. haha..

gambar tu agak kelakar..

SYED NAHAR said...

zaman tu kan azmil kata nak buat lawatan utk 40 budak tapi semuanya tak konfiden so last2 yg jadi pergi cume 5 org, terpaksa tambah doraemon dengan rahman. hahahaha... tapi aku rasa mcm perbelanjaan byk lebih, polap ke mail kot.

missone hazel said...

jeles! dengki! suma ada....sian dslr tadak...kalu rasa nak pakai sony cybershot yg cikai tu mai la ambik....

Anonymous said...

bestnya.. rindu kat langkawi.. 2 bulan aku dok sana.. mmg tak boring :D

apoie.

SYED NAHAR said...

tq wan! hehehehe... berjasa cybershot tu.

2 bulan?? gila ke apoie ang wat apa? jenuh la beli corelle mcm tu. hehehe..

Nora Azua said...

"Kurang berminat atas sebab kurang suka menelan air masin" - ko suke telan air ke???haha. kalau air tasik dayang bunting tu ko telan la jugak. bukan air masin tu. tgk ape rase.

sian takde dslr nikon. ko pakai tab ko je la. heheh

SYED NAHAR said...

hahaha.. pakai tab tak rock lar! habis langkawi kutuk aku. hehehe.. sabtu baru nak berisland hopping. lepas tu lawat kilim geopark mende ntah. cable car tak pernah try lagi. even sudah di langkawi tapi masih tercari2 itinerary yg sesuai. bahahha..

missone hazel said...

naik la cable car..sgt best! byk kali dah naik..hehe..view sgt cantik!

Nora Azua said...

haha! kilim geopark best! cable car best! rugi la takde camera. dslr. rugi2.huhu. oh aku lupe. aku baru teringat, aku bli d60 aku tu dulu sebab the next weeknye aku ade rombongan pegi langkawi. best giler.

SYED NAHAR said...

wan : yup... aku akan berisland hopping, menuju kilim geopark dan ke cable car. hehehe.. tadi aku mandi di teluk datai.

azua : hehehe... wah nape ko tak beli kat langkawi je sbb dah duty free? hehehe.. esok aku ke kilim nak tgk gua kelawar, buaya batu dan bagi makan ikan pari. hehehe...