Monday, July 19, 2010

salfa's wedding and the kellie's castle

sabtu lepas, kami berkonvoi menghadiri kenduri salfarina. siapa salfarina? tak pernah aku selidik tapi orangnya kecil molek sangat comel. berasal dari gopeng, perak dan masuk seratas masa form 4. dia seorang yang rajin, sangat positif serta apa-apa yang dibuat sangat bersahaja. kini salfa bergelar seorang guru di puchong, selangor. kawin dengan siapa pun tak tau pulak tak sempat tanya, yang pasti cikgu jugak.

haa..! ini dia pengantin salfarina. padanan warna ungu dan lavender memang kena dengan salfa. maybe salfa ni lembut orangnya so, match dengan apa yg ada pada hari tersebut. agaknya salfa refer kitab tajul muluk ke?

sampai gopeng dua bijik kereta, bertemu pula gang-gang ipoh, menjadikan jumlahnya amat ramai dimonopoli oleh kaun hawa. lihatlah gambar sopan diorang, sopan kan? sopan depan lensa sahaja. lepas tu tak payah suruh, masing-masing tak dapat kawal perasaan bila berjumpa kawan lama. habis cendol! yes, kenduri salfa dihidangkan pelbagai lauk pauk melayu termasuk ayam bakar, pecal, gulai nangka, gulai daging dan cendol sebagai pencuci mulut.

eh kenapa hanya emon yang diexposed? tentulah kerana beliau baru-baru ni dah bertunang dan bakal meneruskan perjuangan di jinjang utara, eh bukan, jinjang pelamin actually. emon telah bertunang dengan seorang jejaka misteri yang masih belum dikenal pasti. namun begitu, gambar rajahnya dapat diteka oleh orang awam berikutan status di facebook beliau yang memberi hint. so apa theme colour wedding emon nanti?

ha, ini gambar masa melepak di dalam rumah. pandai bawa diri, mereka tak payah dijemput, pandai-pandai buat macam rumah sendiri. sopan santun, duduk tertib bersimpuh, tahu-tahu ketawa mengilai. itulah yang dikatakan meriahnya suasana. kelihatan nadia di situ, wah lama tak berjumpa.

haa..ini pula kisah pelajar kelas musytari. ayuni sangat ayu, kurus sangat. penat bekerja barang kali. huda masih seperti dulu, tak banyak berubah. doktor sally pula amat mengejutkan saya. dulu tepi meja saya je, tahu-tahu dah jadi doktor. wah!! tapi ke mana sally pergi, tak de dalam gambar ramai-ramai tu? makan atau sudah pulang?

sungguh senonoh bergambar begini. nostalgia teramat sangat apabila kami beramai-ramai digunakan sebagai prop untuk sesi bergambar oleh uncle kemreman. sungguh talented beliau, sampai pelbagai posisi (ekceli satu je) yang disuruhnya, siap terbaring dia di tengah-tengah bulatan mensnap gambar kami. tak sabar nak tengok hasilnya! salfa jangan lupa tag nanti di facebook.

mereka yang hadir : aku, ja'a, apem, tasnim, mek ai, kakwan, mastura, samsinar, liana, azua, nadia, azizah ghazali, emon, huda termizi, sally, nadia, azila (tak ingat nama) dan ayuni.

nak dijadikan cerita, setiap aktiviti menghadiri majlis kenduri akan disusuli dengan "moment". kenapa moment? ya, moment adalah sitilah yang direka oleh idea spontan zamri anuar. walaupun ketiadaan zamri anuar, kami tetap mahu ber"moment". niat murni kami untuk membuatkan zamri jealous ternyata berjaya apabila kellie's castle telah memberikan lokasi terbaik untuk bergambar tanpa tomakninah!

ini bukan roh hantu mangsa bunuh atau sundel bolong tapi beliau adalah samsinar yang telah mengoffer diri untuk menjadi model murahan. tentu murah, tanpa bayaran beliau sungguh ringan tulang temulang untuk berakting di depan lensa. fikir-fikir balik pic ni seram lah!

ini lah rupanya kellie's castle dari depan. kedudukannya atas bukit, susah sikit nak ambil sudut, tentunya sudut dongak sahaja. sesekali bangunan lama ini memperlihatkan senibina yang diceduk dari dua pengaruh. luaran nampak seperti mansion di italy, tapi perincian seperti senibina mughlai pun ada.

sewaktu sedang enak bergambar, tiba-tiba kami terperasan kehilangan seseorang. ya di mana mas? apakah mas diculik roh uncle willilam? tika itu kami sedang enak posing di bumbung kellie's castle, tiba-tiba ternampak kelibat mas berlari anak melintasi jambatan menyeberangi sungai. kami panik, lantas keterujaan bergambar mengatasi segalanya. sesalan yang lebih buat liana kerana tidak dapat sama-sama join ber"moment" bersama kami. kami di kellie's castle membawa bersama semangat zamri anuar justeru melawan taukeh dengan menghasilkan moment terbaik untuk diriakkan kepada beliau!

ini adalah gambar terakhir. di facebook telah hangat dibahaskan bagaimana apem berubah menjadi wanita sihir yang telah menjadikan mereka yang lain sebagai anak jin. tentu sekali gambar ini mampu menjadi sebuah nostalgia yang akan dikenang betapa gembiranya kami bersuka ria pada hari tersebut.


17hb Julai 2010
gopeng dan batu gajah, perak.

7 comments:

missone hazel said...

cantik gila gamba ni..hehe

Anonymous said...

yes...tgk ler sapa yg snap. hahaha..

nahar

samsinar said...

xpe la... model murahan utk lensa mahal andeeee.... nk lg gambo ...hihihiii...

samsinar said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sape komen delete ni??

nahar

naeims_ab said...

apasal muka salfa nampak lain???

mawardi tak datang ke???

model tu nampak macam lebih sesuai jadi model Jakel, jualan hari raya.

apem muka keibuan..

syed nahar, muka kebapaan..

SYED NAHAR said...

bapak tu hafis mustafar hehehe..