Thursday, July 15, 2010

13 julai dan sareewala

**draft entry dibuat pada 13 julai.

hari ini 13 julai, tiada apa-apa yang special pun. sesekali saya akan buka diary, then baca kalau ada apa-apa pernah berlaku jatuh pada hari tersebut. actually 13 julai ada kenangan tersendiri lah. tak ada kenamengena dengan pembubaran malayan union mahupun perang di vietnam.

belek-belek diary, rupanya 13 julai aku bershopping di sarojini market, delhi. hahaha!! aku memang akan bershopping separuh hari bekerja supaya dapat bawak survinir kepada keluarga di malaysia. flight pukul 11 malam. so tengah hari tu sempat lah beli barang-barang wajib.

apa yang wajib? junub? pun bukan! ia adalah barang-barang seperti teh uncang jenama taj mahal, teh darjeeling dan assam, tepung attar, rempah serbuk dan tak ketinggalan beras basmathi. mak saya tak pernah pesan beras, tapi boss saya di KL yang katanya pesan. saya kurang percaya kalau boss saya yang decide untuk order 6 kilogram sebab dia juga pernah datang ke india, dan dia bukan pesakit kencing manis.

ini sah orang-orang disekeliling beliau, setiausaha mungkin? atau bini dia kot? tak apa lah, yang dikesalkan cuma muatan semasa check-in. bayangkan kalau dah beras 6 kilo, balance 14 kilo mana nak taruk barang kita dengan segala seluar dalam, kain sari dan sebagainya?

sari? eh lupa pula. inilah detiknya, 13 julai merupakan kepulangan saya kedua ke malaysia. ye, saya telah menuils blog sareewala sekitar hujung disember 2008 namun tempahan terbanyak adalah pada sekitar kepulangan julai. oh, terima kasih pada pembeli dan sememangnya saya menjanjikan kualiti terbaik. tentang harga saya pasti harga yang ditawarkan adalah sangat berpatutan.

bayangkan, sari yang sama saya jual RM70 tetapi dijual di suatu blog ini dengan harga RM150. ya, percayalah! saya guna nama coimbatore kerana sari ini datang dari coimbatore di negeri kerala. blog ini pula menulisnya sebagai vaishalla dan ada juga nama lain. soalnya, ia adalah sari yang sama dengan kualiti yang memang sama. tapi koleksi saya dipilih berdasarkan citarasa saya, seperti mana itulah sareewala.

inilah rumah tamu di sunder vihar, saya menunggu kereta untuk keluar membeli belah. kenangan syiok! :P

2 comments:

missone hazel said...

13 julai 2003....

SYED NAHAR said...

aku draft masa 13 julai.. jap aku edit..