Wednesday, July 7, 2010

wooden bangles

ini adalah indian wooden bangles, i beli kat sarojini market, of course lah kat sarojini nagar. apa keistimewaan bangle ini? tak de apa yang special, cuma i sendiri yang pilih design ini mengikut kata hati i. i suka tengok bentu dia yang bulat, ada line kat luar, bentu dia pulak dichamferkan. ok what, sama macam apa yang dipakai jessica simpson kat satu gambar aku tengok. so, aku beli lah cuma 5 pieces sahaja. limited edition.

kat india, ada satu hari perayaan yang disambut di mana seorang abang atau adik lelaki akan bagi gelang pada akak atau adik perempuannya. ikut lah, yang kaya boleh bagi gelang emas. tapi secara adatnya, mereka tak bagi emas. sama ada tembaga atau kayu. ada pelbagai jenis, pattern dan design namun gelang di atas merupakan yang paling common, tetapi masih digayakan oleh gadis kini kerana boleh match dengan imej funky pun, even seksi.

merah bagi kak piah sebab i rasa bersalah sebab pinjam jumper terlalu lama. then oren dan ungu i bagi pada dilla dan azah. sebab depa dua ni remaja lagi yang suka bergaya. then biru i bagi kat azlin sebab lately ni i tengok dia amat funky sekali. i rasa dia dah dirasuk jin korea. so balance ada satu yang kaler hijau, untuk siapa?? siapa mahu??

6 comments:

missone hazel said...

buleh plak lagu tu?

Anonymous said...

hahaha...saja je.

nahar

Nurul Farhanah~ said...

nahar..ku nak... :P

SYED NAHAR said...

ko jauh. tak berbaloi aku nak pos. hahahhaa..

ayan said...

ehem..ehem....

Nurul Farhanah~ said...

ku da duk kl la skrg nahar..plzz22...