Tuesday, February 15, 2011

Maulidur Rasul

Sempena hari Maulidur Rasul, marilah kita menyanyikan lagu nasyid yang pernah dipopularkan oleh Al-Mizan, Junjungan Mulia:

Tercipta satu lembaran sejarah
Di tanah suci Kota Mekah
Hari yang mulia penuh syahadah
Bermulalah sebuah kisah

Malam isnin subuh yang indah
Dua belas rabiul'awal yang cerah
Dua puluh april tahun gajah
Lahirlah zuriat dan syahadah

Abdullah nama bapanya
Siti Aminah ibunya
Riang gembira menyambutnya
Lahirnya putra yang utama

Muhammad nama diberi
Gelaran yang terpuji
Nikmat Illahi sama disyukuri
Terima putra yang berbakti

Keadaan yatim anak mulia
Lahirnya bawa cahaya
Alam derita jadi gembira
Terima junjungan mulia

sources : lirik lagu tu aku gugel je, tapi pic tu koleksi aku sendiri!!
:)

6 comments:

Vanilla Espresso said...

eihh teringat masa kat sekolah rendah dulu penah bawak lagu nasyid nie sempena maulidur rasul ...uhh ..

SYED NAHAR said...

wah...pengalaman jadi tekong nasyid ke tu? mesti pakai kain batik silang bahu... hehe..

NoraAzua said...

nice angle nahar

SYED NAHAR said...

thank you sifu!! hehe sifu tuh kan senang di nak mengomen...

Anonymous said...

CEWAHHH....GAMBAQ BERJIWA N HIDOPPP...MESTI TAK BUTUHKAN KOMEN AKU SB AKU BKN SIFU..HAHHAHAA

-mEk-

SYED NAHAR said...

ceh mek ang tu mana nak ngomen nyer, asyik nak mendalami ilmu posing depan kemre je hahahaha..