Sunday, February 8, 2009

senah intebiu i?

perfume aku...ada lagi dlm almari..

kasut ku!!

dah february baru nak kasik benda alah ni.

dlm almari ada knit, sweater n jacket khakis.

hari biasa.

leather n denim jackets.

jacket labuh...no comment. hahaha...

sweater nipis n jacket kaler krim silap beli.

macam ni je tak de la nak pakai kemas mcm org keje opis.

1. Apa jenis pekerjaan anda?
civil engineer yg still dilatih oleh alam persekitaran, means to say aku buat kerja seniri tak de sape guide. susah ke senang? seniri buat seniri tanggung. so far ada beberapa task yg aku regular dkt sini:

a-planning;
buat la planning progress. at first ok, at last progress tak ikut schedule. dont judge me as i cant speak hindi!
b-updating;
i update data masuk dlm excel je, macam daily report, monthly executive report, weekly meeting report to client, update ambar progress kat blog (www.bc9project.blogspot.com)...then i forward la sume keje ni ke org atasan such as i bosses; mr.zulkay, mr.anuar, mr halim suratman(exec. director), mr.shukor (exec. director), dato' azmil khalili (managing director of mtd)...yg lain tu org mtd capital.
c-site;
first dulu i jaga factory, as the only malaysian nak layan semua indian yg approximately 3ratus (include all other sub-contractors). even attendance pun kene pi sign, so no hal lah ii i come late. hihi...production kena jaga, stock material, check buku log trailer n hydras, check balance simen dlm silo..pendek kata balik malam kalau nak jaga semua. then i enter launching girder site, wat erection span for elevated viaduct, nak wat jalan utk LRT metro delhi. so far nak abis dah. also kena tgk kerja2 utk elevated span yg di-cast secara in-situ. last but not least, the parapet...etc. yg terbaru dlm schedule nak dispatch all the scrap n other steel pieces to yard before weighing n sell them. wahahaha..

2. Tugas anda hari ini?
hari ni cuti..ahad. so apa aku nak jawab? ok lah aku masak utk bagi my boss rasa masakan malaysia. aku masak ikan wat gulai masam. hehehe resipi mak aku yg aku adjust skit-skit. alang-alang ada ikan, bukan senang nak jumpa ikan kat delhi, maybe once in 2 months. jgn tergezut.

3.Fesyen yang dipakai ketika bekerja pada hari ini?
biasanya aku pakai apa yg aku nak pakai. suka hati, sini bukan HQ, so tak de discipline sgt. it can be any; round-neck shirt, jeans...all casual. unless now is winter so add up one thing; the jacket is a must!

4.jenis kasut yang digayakan ke tempat kerja?
safety shoes, but commonly i break the law, i pakai kasut apa2, even kasut kanvas, leather, sport shoes pun..hahaha...they dun judge what malaysians wear but they ask 'where u get this stuffs sir?'...hahaha.

5. Haruman yang dipakai hari ini?
aku ada beberapa perfume, so depends nak pakai apa. here in delhi yg membezakan aku dengan org local adalah haruman; marc&spencers, Donna Karan, body shop, jean paul gaultier...etc... hahaha).

6. Nyatakan rakan setugas anda?
rakan setugas dah resign 6jan ari tu. dia dpt keje gomen JPS.

7. Adakah anda berjaya menyelesaikan tugasan anda pada hari ini?
kalau aku jawab yes makna nya aku tipu. sebab even 1 task sometimes takes a months or more. kalau paper work bleh la siap ari tu gak.

No comments: