Monday, January 6, 2014

2014..

Selamat Tahun Baru 2014 uolss!! Sepanjang tahun 2013, agak sempit laluan buat aku. Kenapa agaknya? Terlalu banyak perkara berlaku. Apapun aku happy di samping insan yang kusayangi. Chewah!! Bajet sungguh ayat kau. Nape ada motif ke?

Tahun 2013 aku banyak melancong. Kalau nak senaraikan, banyak juga duit habis. Tapi memang puas hati. Pengalaman di Surabaya memang mengujakan. Dua puncak gunung berapi ditawan. Bolehlah tawan setakat mendaki dalam 4 jam sahaja. Kawah Ijen je susah sikit sebab jauh dan mencanak. Broga mudah sahaja, tunggang kuda. Di Bangkok lebih kepada bersiar-siar di bandar, antara kehidupan sibuk di kota dan keriangan malam. Bermalam di atas kapal layar di Halong Bay pula memang suatu kelainan walaupun sukar mendapatkan makanan halal di Vietnam. Medan pun indah juga tau. Bali pula sangat romantik. Singapore pula sangat marvelous!

Selepas menyambut Aidilfitri di bulan Ogos, kehidupan berubah sama sekali. Pengalaman bekerja di tapak bina di Kajang untuk MRT membuka kepada laluan baru. Pada mulanya memang tak suka nak arwah, tapi kerana pengalaman setitik itu aku dipanggil untuk mencuba nasib di MMC-Gamuda, tapi keputusan belum keluar lagi. 10 Oktober aku melayangkan surat berhenti kerja dengan MTDC, dengan rezeki dan usaha dapat banyak juga interview dan hanya satu sahaja yang tak berjaya. Selebihnya terpaksa ditolak. Terima kasih Acreworks kerana sudi menerima lawatan sementara aku. Jika tiada aral melintas, jadilah pula pelatih untuk program The Apprentice. Tak pasti lagi sama ada akan jadikan PNB atau Naza TTDI. Agak-agak mana satu? Apapun, perniagaan Sareewala masih diteruskan.

Bila memandang Kia Rio diluar, sayu hati sebab banyak jasanya. Namun, nak kawal selianya makin meninggi. Sekarang ada Honda City, sekali sekala bawa Rio pusing kawasan. Tapi kali ni dah lama Rio tak gerak, sebab kerja di hari sabtu memang penat. Lepas ni kena tekad semula untuk jual Rio, harap-harap apa cara paling sesuai?

Rumah masih macam dulu. Dapur belum berasap. Gabby dah dapat baby. Happy sungguh tengok Babyshe melompat-lompat, cute!! Bree pun baru beranak, dapat tiga terus. Lepas ni, kalau ada duit lebih bolehlah diteruskan niat nak memasak di rumah ni, kena beli dapur dan siapkan kabinet. Rumahku syurgaku. Haha!! Okay, dah lewat malam. Goodnite.



3 comments:

MiSsOnE HaZeL said...

Tahniah!

SYED NAHAR said...

eh?? ko mcm tak de risau apa2 je ni apsal?? ko tau tak kedudukan terkini ko ni?? hahaha..

missone hazel said...

Kedudukan terkini 50-50