Thursday, July 14, 2011

Sorry Tadi Aku Runsing

Lama dulu, aku ada komen di wall fesbuk seorang rakan berjantina perempuan. Aku memaklumkan bahawa sijil SPM beliau masih ada di pejabat sekolah, maksud aku pergilah ambil selagi sijil tersebut belum dimamah anai-anai. Tapi aku dihujani soalan-soalan yang amat "annoyying" dalam inbox.

Puan X
mcm mana hang taw aku tak ambil sijil spm lagi? tapi hari tu aku tanya depa kata dah hantaq kat kementerian dah

Nahar
tak... ada je lah kat skolah. aku baru amik 2 minggu lepas, aku ternampak sijil ko skali... hehe..

Puan X
patut la... hang pi jumpa sapa?

Nahar
jumpa sapa? apa? amik sijil ler. lepas tu terus aku blah. lagipun tak de dah sgt dah cikgu2 dulu.. hehe..skolah pun dah lain..

Puan X
oo ya ka... hang pi dkt pejabat la.... cikgu midah pun dah tak da ka...

Nahar
mana aku tak tau cikgu midah ada ke tak..tapi pejabat dekat tapak bola keranjang. court basketball dah tak de tapi dah jadi bangunan..

Puan X
oo ya ka.... mentang2 Mr. Goh dah bersara.... gelanggang basketball pun dah tak dak...


Conversation di alam maya ini berakhir, namun kembali bersambung beberapa hari kemudian tapi malangnya aku rasa waktu dan tika itu suasana amat berbeza, meluap-luap rasa macam nak tarbiah sikit:

Puan X
salam
nak tanya skit ni
sijil SPM tu depa nak simpan sampai bile?


Nahar
ko ni ingat aku selalu bergayut telefon-telefon sekolah ke? takkan lah aku tahu selok belok hal macam ni. ko call la sekolah ke apa ke. nombor telefon sekolah ko boleh google kat internet. huwaaa!!!

8 comments:

missone hazel said...

haha..rilek3

SYED NAHAR said...

hahaha.. asyik tanya je kena la usaha sendiri kalau mahukan sesuatu...aish! hehehheh.. maaf lah ye kadang2 aku pun nak laser jugak!

Anonymous said...

sapa manusia tuuuuuuuuuuuuu?

-Mek-

SYED NAHAR said...

hahaha.. no no.. tak baik..

samsinar said...

dh kawen.... bnyk urat putus... tu yg sengal sket... hihiiii....

SYED NAHAR said...

sengal2 tu pi la mengurut ngan bidan. hehehe..

Anonymous said...

yg pasti bkn aku kan..hahaha wlpn aku trgolong dr golongan yg x pi amik lg

tasha

SYED NAHAR said...

ko dah puan belum? so takyah nak terasa hahaha...